>
フロンティアキッズにおけるSDGsの取り組み
フロンティアキッズにおけるSDGsの取り組み フロンティアキッズにおけるSDGsの取り組み

フロンティアキッズは、SDGsの目標への取組を通じて、子どもたちの成長と豊かな社会づくりに貢献します。 世界中の、次世代を担う子どもたち、そしてこれから産まれる未来の子どもたちが、この地球上で永く幸せに住み続けることができるよう、一企業としてできること、Global教育の一環として子どもたちに伝えなければならないことを積極的に考えてまいります。

SDGs(持続可能な開発目標)とは

SDGs

SDGsとは「Sustainable Development Goals(持続可能な開発目標の略称)」で、「エスディージーズ」と読みます。2015年9月の国連サミットで採択されたもので、国連加盟193か国が2016年から2030年の15年間で達成するために掲げた目標です。持続可能な世界を実現するための17のゴール・169のターゲットから構成され、地球上の誰一人として取り残さない(leave no one behind)ことを誓っています。SDGsは発展途上国だけでなく、先進国自身が取り組むユニバーサル(普遍的)なものとして、日本でも積極的に取り組まれています。

1.貧困をなくそう、2.飢餓をゼロに、6.安全な水とトイレを世界中に

SDGs_1_2_6
1. No Poverty  |  2. Zero Hunger  |  6. Clean Water and Sanitation

(子ども)
日本・世界の貧困・飢餓・衛生環境について知ることで、自分たちが普段生活している環境は当然のものではないことを知り、世界中の人間が貧困・飢餓・不衛生な環境に苦しむことのないよう、自分たちに何ができるか、将来にわたる振る舞いを考える。

(Child)
By learning about the poverty, hunger, and sanitary atmosphere of Japan and the world, the children know that the environment in which we live is not natural. And, in order to avoid suffering from poverty, hunger, and unsanitary conditions, we must consider what we can do and what we will do in the future.

3.すべての人に健康と福祉を、4.質の高い教育をみんなに

SDGs_3_4
3. Good Health and Well-being  |  4. Quality Education

(当 社)
真に弊社の教育・保育サービスを希望するご家庭に享受いただけるよう、様々な形態の保育所を開設。教育の無償化により更に広く、Montessori methodとGlobal教育に則った質の高い教育・保育サービスの提供に邁進。
(子ども)
日本・世界の教育格差を知り、整備された環境で教育を受けることができることの恩恵を感じる。

(Our company)
We have opened various types of schools so that families who truly desire our education and childcare services can come to them. We have been able to offer high-quality education according to Montessori method and Global education now more than ever before by providing education free of charge by the government.
(Child)
Knowing the educational gap between Japan and the world, the children feel the benefits of being able to strive to continue their education in a well-developed environment.

5.ジェンダー平等を実現しよう

SDGs_5
5. Gender Equality

(当 社)
”えるぼし”最高ランクの3Starsを取得。職員間での完全なジェンダーフリーを実現。
(子ども)
多様性を受容するGlobal教育により、意識せずジェンダーフリーなマインドを習得。

(Our company)
We obtained the highest rank of "Eruboshi",3 Stars; achieving complete gender-equality among staff.
(Child)
They are able to acquire a gender-free mindset naturally through global education that accepts diversity.

7.エネルギーをみんなに そしてクリーンに

SDGs_7
7. Affordable and Clean Energy

(子ども)
CO2を削減し、安全でsustainableなエネルギーを利用することの意義を、電気自動車などわかりやすい例で学ぶ。

(Child)
Learn the significance of reducing CO2 and using safe and sustainable energy with easy-to-understand examples such as electric vehicles.

8.働きがいも経済成長も

SDGs_8
8. Decent Work and Economic Growth

(当 社)
一企業としてsustainableな経営を志すことで、保育産業全体の成長の一助となる。 そのために、職員一人一人の個性とバックグラウンドを熟知し、福利厚生を多方面にわたって充実させるなど就業環境を整備し、働きがいをもてる職場づくりを行う。
(子ども)
VEP(Visiting Expert Project)により、様々な仕事のプロから働くことの魅力や面白さについて学ぶ。

(Our company)
We will contribute to the growth of the childcare industry by aiming for sustainable management as a company. To this end, we will improve the working environment by noticing each employee’s background individually, and improving working environment such as enhancing welfare programs in various fields.
(Child)
Learn about the attractiveness and fun of working from professionals in various jobs through the VEP (Visiting Expert Project).

9.産業と技術革新の基盤をつくろう

SDGs_9
9. Industry, Innovation and Infrastructure

(子ども)
Montessori methodは歴史的に顕著に、多数のイノベーション人材を全世界で輩出している。地球の未来の為、Montessori methodのもとでSDGsの理解を深め、将来、持続可能な産業化の推進と技術革新の拡大を実現できる人材に成長する。

(Child)
Montessori education has historically been remarkable in producing a number of innovators worldwide. For a newer and sustainable earth, we will deepen our understanding of SDGs under Montessori education, and raise a generation who will develop new industry and infrastructure.

10.人や国の不平等をなくそう

SDGs_10
10. Reduced Inequality

(子ども)
弊社が取り組むGlobal教育のもと、多様性の受容をごく基本的なこととする環境の中で平等観を養う。国内・世界の多様性を知ること、体験することから理解を深める。

(Child)
Under the Global Education we are working on, notice the equality in an atmosphere where the acceptance of diversity is very basic. We deepen that understanding by knowing and experiencing the diversity of Japan and the world.

11.住み続けられるまちづくりを

SDGs_11
11. Sustainable Cities and Communities

(子ども)
災害大国、日本。戦争が絶えない諸外国。温暖化・汚染が止まらない地球。安全な・安心できる環境で幸福な生活を送る権利を誰もが持つことを知り、将来にわたる自分たちの振舞いを考える。

(Child)
Japan has earthquakes very frequently. Foreign countries war constantly. Among an earth where global warming and pollution does not stop. Know that everyone has the right to live happily in a safe and secure environment, and think about their future.

12.つくる責任 つかう責任

SDGs_12
12. Responsible Consumption and Production

(子ども)
食育を通じ食品ロスを知り、食品に限らず作る人、使う人の責任を感じ、将来にわたる自分たちの振 舞いを考える。
(当 社)
会社として、生産ルートを把握した上で、適切な使用を行い、促す。食品ロスを回避する調理。

(Child)
Knowing food loss through dietary education, feeling the responsibility of people who make and use those things, not only for food, and think about their future.
(Our company)
We will understand the production line, use it appropriately, and strengthen it. Cooking to avoid food loss.

13.気候変動に具体的な対策を、14.海の豊かさを守ろう、15.陸の豊かさも守ろう

SDGs_13_14_15
13. Climate Action  |  14. Life Below Water  |  15. Life on Land

(子ども)
生態系被害による動植物の絶滅についての学びなどを通じ、地球環境を守ることの大切さを理解し、将来にわたる自分たちの振舞いを考える。

(Child)
Through learning about the extinction of animals and plants through ecosystem damage, the children will understand the importance of protecting the global environment and thinking about our future.

16.平和と公正を全ての人に

SDGs_16
16. Peace and Justice Strong Institutions

(子ども)
マリア・モンテッソーリは、モンテッソーリ教育は平和教育である、と唱えている。教育を通じ、平和で公正な世界を実現していく。

(Child)
Maria Montessori argues that Montessori education promotes peace. The children will realize a peaceful and just world through education.

17.パートナーシップで目標を達成しよう

SDGs_17
17. Partnerships to achieve the Goal

(子ども)
人間は目標に向かい群をなして生きていく。一人では無力であることを認識し、人間同士の関わりが大切であることを、子ども同士、大人とのかかわりから、様々な体験を通して知る。Global教育のもとでの成長を通じ、Globalなレベルでのパートナーシップが図れるようになる。

(Child)
Humans gather to slowly move toward their goals. By recognizing that one person is powerless, and learning through various experiences from the relationships between children and adults, children learn that the communication between humans are important. Through growth under global education, the children will be able to form partnerships at a global level.


ページトップへ